לפני 20 שנה כשהרגשתי מרוקנת ושחוקה סגרתי משרד לאדריכלות שהיה בבעלותי ​ויצאתי למסע מרתק אחרי קול הלב.
​מסע שבו אני צועדת מאז מידי יום, ​דרכו אני מתפתחת וצומחת ​והוא מביא אושר ומתנות רבות לחיי.
​חלק מהמסע האישי שלי הוא ​לחלוק במה שעושה לי טוב ​עם נשים נוספות ולאפשר להן ​לטעום ולנסות דברים חדשים בחייהן
​שיעשו אותן יותר מאושרות.


​בימים אלה הגיע לידי ​מחקר פסיכולוגי שנערך במשך שני עשורים ​באוניברסיטת קורנל שבניו-יורק
שאותו הוביל ד"ר תומאס גילוביץ' וקובע:
המפתח לאושר טמון בצבירת חוויות, ​ולא בצבירה של חפצים.
​גילוביץ' מסביר כי מה שיוצר את ההבדלים בין האופן שבו אנחנו מעריכים חוויות ​והאופן שבו אנחנו מעריכים חפצים –
הוא יכולת ההסתגלות. ​"אנחנו קונים דברים על מנת שהם יעשו אותנו מאושרים
​ואנחנו אכן מצליחים בכך, אולם רק לזמן מוגבל. ​חפצים חדשים משמחים אותנו בהתחלה, ​אבל לאחר מכן אנחנו מסתגלים אליהם".
​בעיקרון, אנחנו מתרגלים לדברים שבבעלותנו ​ועם הזמן האושר שאנחנו מפיקים מהם מתמעט. ​לעומת זאת,
האושר הנובע מדברים שעשינו,
עולה למעשה ככל שהזמן חולף כיוון שהחוויות הללו הופכות להיות חלק מאיתנו ותורמות לעיצוב האישיות שלנו.
זו הסיבה שאינך זוכרת את המתנות שקיבלת לימי ההולדת ​בעוד הגיחה שעשית פעם לדרום אמריקה עדיין צפה לך בזיכרון
​מעת לעת בצורה נעימה ומשמחת גם שנים ארוכות אחר כך.
​​​
עניין נוסף ומאוד חשוב שעולה מהמחקר הוא ​שחוויות משותפות מחברות אותנו לאנשים טוב יותר מאשר קניות משותפות.​
​יש סיכוי שנהיה מחוברים יותר לאנשים שטיילו איתנו ​מאשר לאלו שקנו את אותה מכונית כמו שיש לנו.
גילוביץ' טוען ואומר: "אנחנו צוברים חוויות באופן ישיר עם אנשים אחרים גם לאחר שהם נעלמים מחיינו,
​הם עדיין חלק בלתי נפרד ​מהסיפורים שאנחנו מספרים לאנשים אחרים". ​גם אם משהו לא היה איתנו באותו הטיול ​יש סיכוי שנתחבר אליו דרך חוויה דומה שהוא חווה. ​כלומר, אם שניכם עשיתם את אותו טיול לברצלונה ​שיתוף החוויות יקרבו בניכם יותר משיחה על המכונית שקניתם​.

​"את יכולה ממש לאהוב את הדברים החומריים שלך, ​את אפילו יכולה להאמין שהם חלק מהזהות שלך
​אבל למרות כל זה הדברים הללו הם חלק נפרד ממך. לעומת זה – החוויות שאת צוברת הן לחלוטין חלק בלתי נפרד ממך.
​לדעת גילוביץ' – ​הדרך הבטוחה יותר לעבר האושר ​עוברת בהשקעה כספית בחוויות כמו טיולים ​ופעילויות מחוץ לבית,
​ברכישת כישורים חדשים או בביקור בתערוכות ובמקומות שאוהבים.​​
ולסיכום, מסקנות המחקר הן:
​המפתח לאושר טמון בצבירת חוויות ולא בצבירת חפצים!

​תשקיעו יותר בטיולים פחות בחומריות –
​אנחנו סך כל החוויות שלנו.​

001

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.